Conall

The #London experience..

Profit de ocazie ca a mea jumatate Claudia este la Paris si de dorul ei o sa va povestesc ce am facut noi doua la Londra. Ei bine.. sa stiti ca este un oras atat de fascinant si in pofida faptului ca in ultima perioada au fost atatea atentate, oamenii sunt extrem de linistiti, degajati si calmi. Excursia noastra a fost atat de faina, incat am mai fi ramas cateva zile. Londra este un oras in care istoria nu se ascunde in spatele spectacolelor fastuoase din strada, din baruri sau din cluburi. Chiar daca e prima sau a doua oara cand o vizitezi, e clar ca o sa mai vrei sa ajungi acolo curand.

Acum hai sa trecem la lucruri mai serioase si sa va povestesc ce am facut noi zilele astea.

In prima zi am acaparat o cafenea din care cu greu ne-ar mai fi scos cineva de obosite ce eram dupa drumul facut. Am reusit intr-un final sa ne reculegem pentru ca nu aveam foarte mult timp la dispozitie de vizitat si am inceput cu zona Westminster unde bineinteles se afla si Catedrala Westminster, cea mai cunoscuta biserica din Londra si locul in care sunt incoronati regii si reginele Marii Britanii. Ce tare!!! Ne simteam ca niste regine gata de incoronat :))

Langa Catedrala gasim Palatul Westminster, din pacate al doilea construit, primul a ars in anul 1834, iar in partea de nord a cladirii Parlamentului avem celebrul Big Ben, bijuteria capitalei britanice. Vis a vis de Big Ben, pe malul Tamisei se afla London Eye.

Pe vremuri se considera unul din cele mai populare atractii turistice pentru ca aveai ocazia sa vezi Londra de la inaltime, dar noi va recomandam trei locuri in care puteti sa vedeti cu adevarat Londra de la inaltime:

• The shard – rooftop
  • Madison St. Paul
  • Muzeul de Arta Tate Modern

Evident ca nu am putut sa trecem peste “Borough Market” pentru ca acolo a fost raiul nostru. In momentul in care am intrat, am si simtit cum ni se deschid portile catre mancare.. de la peste, fructe de mare, legume, fructe proaspete, paine, branzeturi si carne pana la condimente si tot soiul de preparate care ne-au lasat gura apa. Si ca o mica informatie am descoperit ca este cea mai veche piata din Londra, fiind inaugurata in secolul al 13-lea. Si da! Am mancat ca niste adevarate modele ce suntem sau poate mai bine spus, am mancat de parca ne-am fi nascut in perioada foametei. Acum..serios! Cum sa rezisti unor astfel de bunatati?

Un alt lucru foarte important pentru fumatorii de IQOS care se asteapta sa gaseasca in Londra peste tot rezerve pentru dispozitiv si care au impresia ca stau comerciantii la marginea drumului si asteapta sa vina clientul asa cum mi-am inchipuit eu, prefer sa va anunt din timp ca singurul magazin cu astfel de rezerve il gasiti pe 177 Wardour St, in Soho. Asta asa..in cazul in care ati uitat sa va luati de acasa si ca sa nu faceti o criza de nervi ca mine si sa va stricati sederea. Noi pana la urma am inchiriat un Jaguar si ne-am descurcat ok pana in Soho .. :)))

Pentru prima zi ne-a fost de ajuns, urmatoarea zi o aveam programata pentru mare. Parca si acum auzim cum suna ceasul la ora 6 dimineata si nu mai spun cat de bine dormeam.. Dupa 4 ore de mers am ajuns in sfarsit la mare, dar pentru ca nu au fost suficiente cele 4 ore a trebuit sa mai coborom 15 minute pana la stanca de la Durdle Door. Nu asta ar fi fost problema ci drumul abrupt, iar noi aveam cateva bagaje cu noi si niste haine pentru ca urma sa facem o sedinta foto acolo. Despre peripetiile de la sedinta foto o sa va povestim in urmatorul articol. Dupa mare si soare ne-am retras la un restaurant din zona, unde mancarea a fost excelenta, iar peisajele minunate..

In urmatoarele zile am fost la The Victoria and Alber Musem unde am avut atat de multe de vazut ca o zi intreaga nu ne-ar fi ajuns. China, Japonia, Italia, sculpturi, tablouri, rochii, tapiterii, ceramica, armuri, instrumente muzicale, armuri si sabii, triptice, bibelouri, bijuterii, carti, mobiliere… etc.

Tot acolo puteti gasi si copii ale Columnei lui Traian, David a lui Michelangelo si a altor sculpturi italiene. Imaginati-va bucuria din ochii Claudiei cand le-a vazut, cine ar mai fi reusit sa o scoata de acolo? Eu am incercat, dar n-am avut atata succes pe cat imi imaginam si acelasi lucru s-a intamplat si la bijuterii unde am cedat si am adormit langa un batran care isi astepta sotia probabil de cateva ore in camera aia. As mai fi stat, dar la restaurant cu un muffin in mana si altul in geanta. Era clar ca nu sunt in zilele mele de istorie ci mai mult in zilele de mancat.

De acolo am plecat direct spre Harrods. Parca asa mai mergea, doar ca nu mai puteam de cald. Caldura aia ucigatoare ne-a molesit in ultimul hal si cine se astepta ca in Londra, tocmai in Londra sa fie 32 de grade.

Cu am intrat in Magazinul Harrods, ne-am dus direct la Memorialul dedicat printesei Diana si lui Dodi al-Fayed, de catre tatal acestuia, Mohammed al-Fayed, in urma accidentul de masina din 31 august 1997, in care si-au pierdut viata.  Sub fotografiile celor doi se afla inelul de logodna primit cu cateva zile inainte de tragicul accident.

Sincer..? Nici nu stiu ce sa va mai povestesc, am vizitat atatea locuri, incat preferam ca pozele sa vorbeasca de la sine! Va pupam si abia astept sa aud experienta Claudiei de la Paris!!! Data viitoare nu mai pleaca fara mine! Yuhuhuuu!

Un jour à, se rappeler #paris